X DIY: sponscake, kinderfeestjes en ouder wordende taarten

1x de zoekopdracht ''DIY'' intypen op Pinterest en je wordt overspoeld met leuke zelfmakers.
DIY, do it yourself, een term uit de VS is een grote trend. Dit is niet zo raar natuurlijk, in tijden van crisis worden mensen creatiever.

Vriendinlief, styliste, is er al jaren een kei in, in DIY.
Elk kinderfeestje, verjaardag, kadootje en andere gelegenheid waar iets voor gemaakt kan worden is voor haar een klein feestje op zich. Ik snap dat wel, want het is heerlijk om iets zelf te maken. Soms doe je het gewoon voor ''de leuk''.






Voor vriendlief haar open-huis-feestje liet ik een groene sponsscake bakken. Voor mijn eigen verjaardag liet ik een roze kitch sponscake bakken. Schoonzuslief (B uit W) kan prachtige en lekkere Sponscaken maken :-) Dat doe ik haar niet na.
De decoratie; roze glazuur en goudkleurige eetkralen, heb ik wel zelf verzonnen. Het werd een hippe sponscake voor een ouder geworden taart..





In de Molukse bakkerij tref je meer van die prachtige cakejes aan en ook daarin zie ik steeds vaker mooie kleurencombinaties. In effen kleuren kende ik de ''kue mankok'' cake al wel maar deze mix van kleuren hieronder was nieuw voor mij. Kue Mankok is een  Molukse cupcake die opengepopt is.




Geen feest zonder slingers.

Bij gebrek aan kinderen in eigen huis ga ik zelf ook wel es aan de slag. Niet zo gauw met bakken maar wel met een eigen DIY idee. Heerlijk is het als je jezelf te tijd geeft om daar gehoor, lees - vorm - , aan te geven.





Misschien toch eens samenkomen met vriendinlief stylist en  schoonzuslief B uit W. Dan DIYen we er samen vast weer iets moois van :-)